14 آذر 1398

شورای معلمان دبستان پسرانه و دخترانه مجتمع آموزشی حضرت مجتبی(ع) با حضور مدیرعامل و مسوولان دفتر مرکزی

مولف: مدیریت سیستم   /  دسته: دبستان دخترانه حضرت مجتبی(ع) - دبستان پسرانه حضرت مجتبی(ع)   /  رتبه دهید:

شورای معلمان دبستان پسرانه و دخترانه مجتمع آموزشی حضرت مجتبی(ع) با حضور مدیرعامل و مسوولان دفتر مرکزی

شورای معلمان دبستان پسرانه و دخترانه با حضور کلیه کارکنان آموزشگاه‌های پسرانه و دخترانه اعم از تمام‌وقت و پاره‌وقت در عصر روز دوشنبه مورخ 11/9/98 با حضور مدیرعامل و جمعی از مسئولان دفتر مرکزی در سالن سبز مجتمع آموزشی حضرت مجتبی(ع) برگزار گردید.
پس از تلاوت آیاتی از کلام‌ا... مجید، عابدینی ضمن خیرمقدم و پخش کلیپی، حیان از اعضای هیات‌مدیره مجتمع را به جایگاه دعوت کرد.
این پیشکسوت فرهنگی پیرامون نقش معلم در تعلیم و تربیت و اثرات گفتار، رفتار و کردار وی با خواندن شعری و توضیحاتی پیرامون آن مطالبی را بیان نمود که اهم آن به شرح ذیل می‌باشد:
* رفتار معلم در کلاس باید به گونه‌ای باشد که فراگیران از روی ترس و نگرانی ساکت نباشند و کلاس درس را نباید این‌گونه آرام و ساکت کرد و مطالبی را پیرامون معایب این روش بیان نمود و معلمان را از این روش برحذر داشت.
* معلم در کلاس باید به گونه‌ای رفتار کند که دانش‌آموزان به پاس احترام به شخصیت او ساکت و آرام باشند و به درس و سخن او گوش بسپارند نه به خاطر ترس از معلم.
* معلم نباید با حالت افسرده و کسالت و با قیافه‌ای گرفته و اخمو و غضبناک وارد کلاس شود بلکه با چهره‌ای شاد و لبی خندان و حتی اگر ناراحتی هم دارد در بیرون کلاس زمین بگذارد و سپس وارد کلاس شود.
* وظیفه تربیتی معلم این است که دانش‌آموزان را با کلماتی زیبا و با احترام کامل صدا بزند و به همه آنها شخصیت بدهد.
* دانش‌آموز هزگز نباید از روی ترس به دنبال درس خواندن برود بلکه معلم باید عشق به تحصیل و ارزش علم را به دانش‌آموز بفهماند تا با عشق و علاقه به دنبال تحصیل علم برود.
* اگر دانش‌آموزی درس نخوانده بود و نتوانسته بود انتظارات معلم را در این زمینه برآورده کند اولین وظیفه معلم این است که به دنبال علت‌یابی برود و علت را ریشه‌یابی نماید.
* اگر دانش‌آموز نتوانست به سوال معلم جواب بدهد و یا حتی اگر رفتار نامناسبی از خود بروز داد. معلم نباید خشمگین شود بلکه راه غلبه برخشم را بیاموزد.
* هرگز القاب ناروا و ناشایست را به دانش‌آموز نسبت ندهیم که نظر کلیه اندیشمندان تعلیم‌وتربیت این است که این القاب در ذهن و اعماق روح کودک نقش می‌بندد و اثرات منفی آن هرگز از ذهن او پاک نمی‌شود. 
* معلم باید بداند که تک تک دانش‌آموزان با هم فرق دارند پس باید یکایک آنها را کامل بشناسد از این منظر که آیا بی‌سرپرست یا بدسرپرست است، وضع مالی، رفتارهای اخلاقی و خانوادگی وی را بشناسد و با شناخت کامل با او ارتباط برقرارکند.
* وظیفه معلم است که اجازه بدهد دانش‌آموز در کلاس درس حرف بزند، سوال بپرسد، اظهارنظر نماید. نه اینکه بترسد به این دلیل که سوال او باعث شلوغی کلاس می‌شود و نظم کلاس وکنترل آن از دستش می‌رود.
* معلم باید هرروز صبح که به کلاس می‌رود با نگاه کردن به چهره دانش‌آموزان و از اثرات آن چهره وضعیت روحی و رفتاری او را تشخیص دهد و اگر مشکلاتی داشته درک نماید و نسبت به مشکلات او بی‌تفاوت نباشد چرا که: «توکز محنت دیگران بی‌غمی/ نشاید که نامت نهند آدمی».
در پایان پس از پذیرایی از همکاران، رضا سلطان‌زاده مدیرعامل مجتمع آموزشی حضرت مجتبی(ع) ضمن تقدیر و تشکر از کلیه همکاران که در برگزاری این جلسه تلاش نمودند و با تشکر از تشریف‌فرمایی آنها ابتدا از مدیران مدارس ابتدایی که در کلیه طبقات مدارس حضور فیزیکی دارند قدردانی نموده و سپس بیاناتی را در رابطه با پاسخ به مطالب مطرح شده توسط نماینده معلمان اظهار نمود که بخشی از آن بدین شرح است:
* پیرامون حوادث و اتفاقات 24 آبان‌ماه در استان وکشور ضمن انتقاد از نحوه عملکرد دولت به موضوع نابسامان معیشتی و فقر و بدبختی مردم و مشاهده تبعیض و بی‌عدالتی نکاتی را بیان نمود و آن را یکی از دلایل به وجود آمدن این حوادث و اغتشاشات خواند و تاکید نمود که اگر مسئولان نظام همچون شهید رجایی زندگی را می‌گذراندند و مردم درک می‌کردند که باید مسئولین هم مانند بقیه زندگی کنند این مشکلات پیش نمی‌آمد.
* در زمینه استفاده بیشتر دانش‌آموزان از کلاس کامپیوتر تاکید نمود که دانش‌آموزان را در دو گروه به کلاس بروند تا بیشتر بتوانند به صورت عملی استفاده نمایند و سطح یادگیری بالا رود.
* پیرامون استفاده حداکثری از سالن ورزشی تا زمانی که سالن خالی هست دانش‌آموزان نباید از حیاط مدرسه استفاده نمایند.
* در جلسات هفتگی معلمان حتما یکی از همکاران موضوعات مختلف درسی را تدریس نمایند و تجربیات و روش‌های نوین تدریس را بیان نمایند تا با این روش هم همکاران به نقد و بررسی روش تدریس بپردازند و هم اشکالات احتمالی تدریس برطرف گردد.
* دررابطه با اردوی بیرون از مدرسه تاکید نمود حتما مدیر مدرسه در جریان کامل قرار بگیرد چون مسئولیت کامل برعهده مدیر است.
در پایان مراسم معلمان برتر و برگزیده که در زمینه‌های مختلف آموزشی، شورای راهبردی و طرح جابر، همکارانی که دانش‌آموزان آنها به طور کامل جذب شده‌اند با لوح تقدیر و هدیه قدردانی گردید که اسامی برگزیدگان به ترتیب حروف الفبا عبارتند از:
حمیده ابراهیمی، فاطمه پوردشتیان یزدی، پروین جبالی، وحیده حسن‌زاده، بی‌بی خدیجه دره‌شیری، فاطمه دهقان، افسانه داودی، زهرا دهقانی، فاطمه سلیمیان، طاهره فلاح‌زاده، الهه فتوحی فیروزآباد، فاطمه‌السادات مدرسی‌فر، لیلاسادات میرنیام.
از هاشم حمیدی‌فر از دبستان پسرانه و بی‌بی خدیجه دره شیری از دبستان دخترانه به پاس خدمات سال گذشته آنها در آموزشگاه تقدیر وتشکر گردید و با آرزوی موفقیت برای آنان لوح تقدیر اهدا گردید.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

تعداد مشاهده (217)       نظرات (0)

نظرات کاربران درباره خبر "شورای معلمان دبستان پسرانه و دخترانه مجتمع آموزشی حضرت مجتبی(ع) با حضور مدیرعامل و مسوولان دفتر مرکزی"


نظرتان را بیان کنید

نام:
پست الکترونیکی:
نظر:
کد بالا را در محل مربوطه وارد نمایید

 
نقشه سایت