دانشآموزان پایه «چهارم۲» دبستان پسرانه حضرت مجتبی(ع) کلاس «اکبری»، با توجه به آموختههای خود در درس اجتماعی تصمیم گرفتند تا برای پول توجیبی که از والدین دریافت میکنند برنامهریزی داشته باشند.
بدین منظور جدولی به عنوان جدول بودجه تنظیم کردند که در آن، درآمد (پولی که از راه کار کردن به دست میآید، در اینجا: پول توجیبی)، هزینه (پولی که برای وسایل مورد نیاز خرج میکنند) و پسانداز (پولی که برای مواقع ضروری ذخیره میکنند) آورده شود. سپس پولی را که به صورت هفتگی و یا ماهیانه دریافت میکردند مدیریت داشتند تا بتوانند برای مواقع ضروری پسانداز کنند. با این فعالیت دانشآموزان به اهمیت برنامهریزی، آیندهنگری و پسانداز پی بردند. جدولهای بودجه که توسط دانشآموزان تهیه و تنظیم شده بود بعد از بررسی در ایستگاه اجتماعی نصب شد.