چاپ خبر
مجتمع آموزشی حضرت مجتبی(ع) یکشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
تجلیل از برگزیدگان طرح خودارزیابی آموزگاران دبستان مجتمع آموزشی حضرت مجتبی(ع)
در جلسه ای که با حضور مدیران، معاونین، آموزگاران و مربیان دبستان پسرانه و دخترانه حضرت مجتبی(ع) برگزار شد از برگزیدگان طرح خودارزیابی آموزگاران قدردانی گردید.
در جلسه ای که با حضور مدیران، معاونین، آموزگاران و مربیان دبستان پسرانه و دخترانه حضرت مجتبی(ع) برگزار شد از برگزیدگان طرح خودارزیابی آموزگاران قدردانی گردید.
پس از تلاوت آیاتی از کلام ا... مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و خیر مقدم به همکاران توسط عابدینی یکی از اعضای شورای راهبردی، استاد معنویت در زمینه آموزش قرآن بیانات مبسوطی را ارائه نمود.
معنویت مدرس قرآن مجتمع آموزشی حضرت مجتبی(ع) ابتدا به شرح و توضیح حیطه‌های عاطفی و شناختی در زمینه تدریس دروس قرآن و هدیه‌ها پرداخت که پیش زمینه رسیدن به حیطه‌ی عاطفی که هدف هر درس می‌باشد، حیطه شناختی است. 
وی یادآور شد: اگر در این حیطه معلم موفق شود، می‌تواند دانش‌آموز را به حیطه‌ی عاطفی که بر شخصیت و رفتار و عقیده‌ دانش‌آموز اثر گذار است برسد و تلاش معلم باید براین اساس باشد که دانش‌آموز را به این سطح برساند. چون اولین سطح این حیطه دریافت و توجه است.
استاد معنویت توصیه نمود که در اولین روز تدریس قرآن حتما جشن قرآن برگزار گردد تا بدین وسیله در ذهن و یاد دانش‌آموز ثبت و ضبط گردد و خاطره‌ی شیرین و دلپذیری از این درس داشته باشد که برای جلسات بعد علاقه مند باشد.
وی تاکید کرد: اگر دانش‌آموز به سطح دریافت و توجه برسد، سطح بعدی آن که واکنش است در او اتفاق می‌افتد. بدین گونه که دانش‌آموز ما به درس قرآن توجه خاص پیدا می‌کند ودر او علاقه به یادگیری قرآن پیدا می‌شود.
معنویت در ادامه ضمن توضیح ساختار کتاب گفت: در کتاب قرآن از شعر، سرود و نقاشی برای جذب و علاقه مند نمودن دانش‌آموز استفاده شده است.
وی در زمینه ارتباط عرضی و طولی کتاب هم نکاتی را بیان نمود که درس‌ها ارتباط عرضی با هم دارند یعنی هر درس با درس بعدی در ارتباط است. لذا بهتر است برای درس دادن ابتدا درس قبل مرور شود و معلم بر مبنای رفتار ورودی و پیش زمینه‌ها که دانش‌آموز چه چیز هایی را باید بداند تا درس جدید شروع گردد و ارتباط طولی داشتن بدین گونه است که هرسال پایه‌ای است برای سال بعد.
در ادامه مدرس دبستانهای حضرت مجتبی(ع) بر توجه به پیامهای قرآنی و معانی تاکید کرد و افزود: معلم باید حتما روی پیامهای قرآنی کار کند تا دانش‌آموز مفاهیم پیامهای آن را یاد بگیرد و به کار بندد. همچنین مناسب است تدریس این پیامها به روش گروهی باشد.
اگر دانش‌آموز در حیطه‌ی شناختی موفق نباشد، علاقه مند به قرآن نمی‌شود.
وی در پایان تاکید نمود که به درس قرآن و تابستان نیز توجه نمایند و به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که دانش‌آموزان درطول تابستان مطالب آموزش داده شده به فراموشی سپرده نشود.
بعد از سخنرانی استاد معنویت، سیلانیان و جعفری مدیردبستانهای پسرانه و دخترانه حضرت مجتبی(ع) با حضور خود در جایگاه گزارشی از عملکرد چهارماه‌ی آموزشی خود پرداختند و میزان پیشرفت دانش‌آموزان را با آزمون تشخیصی اول سال، بیان نمودند و از همکاران خود تقدیر نمودند.
در پایان سلطان زاده، مدیرعامل مجتمع آموزشی حضرت مجتبی(ع) پس از تقدیر و تشکر از همه آموزگاران، معاونین و مدیران و تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و گرامیداشت دهه فجر به بیان انتقادات و پیشنهادهای مطرح شده از طرف تعدادی از اولیا دانش‌آموزان پرداخت و این انتقادات و پیشنهادها را به گوش کلیه معلمان و معاونین و مدیران دو آموزشگاه رساند تا اقدامات لازم جهت رفع برخی مشکلات داشته باشند.
در پایان جلسه اعضای شورای راهبردی، استاد معنویت و مدیران آموزشگاهها از معلمانی که در طرح خود ارزیابی موفق بودند، قدردانی نمودند و همچنین ضمن آرزوی موفقیت روزافزون لوح تقدیر به ایشان اهدا گردید. 
اسامی آموزگارانی که در پایان مرحله‌ی اول طرح خودارزیابی مورد تشویق قرار گرفتند بدین شرح است:
فاطمه پوردشتیان 
وجیهه رضوی محمودآبادی 
فاطمه السادات مدرسی فر 
زهرا دهقانی 
حمیده ابراهیمی 
سعیده سرداری 
طاهره فلاح‌زاده 
فهیمه اکبری 
فرزانه کازرانی‌نژاد 
آقای حسین رحیمی
بدرالسادات هاشمی 
بی بی خدیجه دره شیری
الهه خواجه نیری
رؤیا زاهدپناه
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/.