چاپ خبر
مجتمع آموزشی حضرت مجتبی(ع) شنبه, ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
خلاقیت در املاء توسط دانش‌آموزان پایه چهارم دبستان پسرانه حضرت مجتبی(ع)
املاء یک رویکرد آموزشی و یکی از جلوه‌های مکتوب زبان است و مهارت درست‌نویسی از راه تمرین و تکرار کلمات دارای ارزش املائی حاصل می‌شود. املاء از موارد درسی مهم در برنامه‌ی آموزشی است.
املاء واژه‌ی عربی است از باب افعال. این واژه در فارسی به معنای پر کردن، نویسانیدن، از خود چیزی گفتن، مطلبی را تقریر کردن است تا کسی بنویسد و نیز دارای دو بعد آموزشی و آزمونی می‌باشد.
املاء یک رویکرد آموزشی و یکی از جلوه‌های مکتوب زبان است و مهارت درست‌نویسی از راه تمرین و تکرار کلمات دارای ارزش املائی حاصل می‌شود. چون املاء یکی از موارد درسی مهم در برنامه‌ی آموزشی رسمی کشور و از ارکان مهم زبان‌آموزی است پس خلاقیت در املاء کمک می‌کند که به مهمترین هدف یعنی آموزش صحیح نوشتاری کلمه‌ها و جمله‌ها برسیم.
برای این منظور آموزگار «اکبری» برای دانش‌آموزان پایه «چهارم۲» دبستان پسرانه حضرت مجتبی(ع) نقاشی را ارسال کرد و از دانش‌آموزان خواست کلماتی از درس که ارزش املایی دارند را در ذهنشان پیدا کنند و در جاهای خالی بنویسند و آنها بعد از اتمام کار، برگه را برای آموزگار خود ارسال کردند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/.