املاء واژهی عربی است از باب افعال. این واژه در فارسی به معنای پر کردن، نویسانیدن، از خود چیزی گفتن، مطلبی را تقریر کردن است تا کسی بنویسد و نیز دارای دو بعد آموزشی و آزمونی میباشد.
املاء یک رویکرد آموزشی و یکی از جلوههای مکتوب زبان است و مهارت درستنویسی از راه تمرین و تکرار کلمات دارای ارزش املائی حاصل میشود. چون املاء یکی از موارد درسی مهم در برنامهی آموزشی رسمی کشور و از ارکان مهم زبانآموزی است پس خلاقیت در املاء کمک میکند که به مهمترین هدف یعنی آموزش صحیح نوشتاری کلمهها و جملهها برسیم.
برای این منظور آموزگار «اکبری» برای دانشآموزان پایه «چهارم۲» دبستان پسرانه حضرت مجتبی(ع) نقاشی را ارسال کرد و از دانشآموزان خواست کلماتی از درس که ارزش املایی دارند را در ذهنشان پیدا کنند و در جاهای خالی بنویسند و آنها بعد از اتمام کار، برگه را برای آموزگار خود ارسال کردند.