در فرآیند آموزش درس فصل گیاهان کتاب علوم کلاس چهارم دانا دبستان دخترانه حضرت مجتبی(ع) دانشآموزان میخواستند بدانند که چگونه میتوان گیاهان را طبقه بندی کرد بدین منظور برای دسته بندی گیاهان در گروههای خود هم در آزمایشگاه و هم در کلاس برگهای مختلفی آوردند و به شکل برگ ها توجه کردند با قسمت های مختلف گیاه، ریشه، ساقه، برگ، گل و میوه و وظیفه هركدام آشنا شدند و در مورد فواید مختلف گیاهان اطلاعاتی جمع آوری کردند گلهای متفاوتی آوردند و مشاهده کردند که تعداد گلبرگها در گیاهان متفاوت است،
سپس متوجه شدند که برای دسته بندی تعداد گلبرگها را هم در نظر میگیریم و در پایان به مشاهده گیاهان كنجكاو و علاقه مند شدند و به حفظ گیاهان علاقه مندی نشان دادند.