به نام خداوند حی توانا
 

مجتمع آموزشی حضرت مجتبی علیه‌السلام تحت لوای شرکت تعاونی آموزشی فرهنگیان یزد با 4800 عضو که از فرهنگیان و خانواده آنها هستند، در سال 1373 با تأسیس مراکز پیش‌دبستانی، ابتدایی و دوره اول و دوم متوسطه پسرانه کار خود را آغاز و فعالیت علمی و فرهنگی خود را گسترش داد بطوریکه در حال حاضر این مجتمع در قامت یک مجموعه گسترده و صاحب نام در تمام دوره‌های تحصیلی دخترانه و پسرانه با بیش از 1600 دانش‌آموز و 270 نفر کادر در 6 آموزشگاه که در فضایی به مساحت 16300 مترمربع قرار دارد، به فعالیت ادامه می‌دهد.
تعاونی آموزشی فرهنگیان یزد از بدو تأسیس تاکنون بارها توسط مقامات استانی و کشوری، وزارت رفاه، تعاون و کار و امور اجتماعی و وزارت آموزش و پرورش به دلیل عملکرد کمی و کیفی، مورد تقدیر و تشویق قرار گرفته و به عنوان تعاونی برتر معرفی شده است.

 

سیاست‌های آموزشی و تربیتی و اجرایی مجتمع را هیات‌مدیره متخصص و با تجربه‌ای تعیین می‌کنند که همه آنها از پیشکسوتان و مدیران سابق آموزش و پرورش هستند. علاوه بر آن شورای راهبردی متشکل از کارشناسان خبرة آموزش و پرورش در امور مختلف آموزشی و تربیتی، به کلیه مدارس مجتمع برای پیشرفت و بهبود و بروزآوری کیفیت تعلیم و تربیت و رفع مشکلات و مسائل موردی مبتلا به دانش‌آموزان عزیز خدمات مناسبی ارائه می‌دهند.
این مجتمع در جهت تعلیم و تربیت دانش‌آموزان علاوه بر رعایت استانداردهای عام آموزش و پرورش بر چند نکته اساسی تاکید دارد:
- توسعه کیفی مدارس تحت نظر و توسعه کمّی در حد ضرورت و براساس علاقه و استقبال مردم. 
- توجه به تأثیر نیروی انسانی کارآمد در امر تعلیم و تربیت از طریق گزینش و انتخاب همکارانی شایسته و توانمند که دانش‌آموخته رشته‌های تخصصی یا تحصیلات تکمیلی هستند و در عرصه عمل و نظر و تجربه پیشتاز بوده و صاحب دانش‌اند.

 

- ارزیابی عملکرد معلمان در طول سال تحصیلی به صورت خودارزیابی و تدریس عملی و رتبه‌بندی آنان جهت اعطای پاداش مادی و معنوی و شغلی.
- رعایت اخلاق حرفه‌ای در تعلیم و تربیت (رشد اخلاقی معلّم- دانش‌آموز- مدرسه). 
- استفاده از روش‌های تدریس عینی و فعال و تکنولوژی روزآمد (کلاس هوشمند، آزمایشگاه و کارگاه عملی) در جهت تثبیت یادگیری و بروزآوری آنها.
- پذیرش دانش‌آموزان مستعد مناطق محروم آموزشی که توان پرداخت هزینه‌های تحصیل در مدارس غیردولتی را ندارند و حمایت و پشتیبانی مالی و معنوی آنها حتی تا تحصیل در دانشگاه در بعضی از موارد.
- اهمیت به نقش مشاور در مدارس و استفاده از مجموعه دستاوردهای علمی و روانشناسی نوین و آموزش آن به مشاورین در جهت رفع مسائل مبتلا به دانش‌آموزان و اولیای آنها.
-کسب رضایت عام اولیای دانش‌آموزان به چگونگی تعلیم و تربیت فرزندانشان از طریق ارتباط مستمر با آنها و رعایت کامل مقررات ثبت‌نام و ادامه تحصیل فرزندان آنها.
 
 
     
 
نقشه سایت