6 اردیبهشت 1399

تدریس دانش‌آموز محور درس علوم در کلاس چهارم دبستان دخترانه حضرت مجتبی(ع)

مولف: مدیریت سیستم   /  دسته: دبستان دخترانه حضرت مجتبی(ع)   /  رتبه دهید:

تدریس دانش‌آموز محور درس علوم در کلاس چهارم دبستان دخترانه حضرت مجتبی(ع)

ژان پیاژه معتقد است که: «وقتی مطلبی را به کودکی یاد می‌دهیم، لذت کشف کردن را از وی دریغ می‌کنیم.»
یادگیری در روش‌های فعال تدریس بر پایه‌ی اکتشاف و استقرار است و لذا در این روش‌ها چگونه یادگرفتن مهم تر از یادگرفتن است. در روش‌های تعاملی دانش‌آموزان روش یادگرفتن را نیز یاد می‌گیرند. وقتی دانش‌آموز بتواند آن چه را فرا گرفته برای دیگران نیز توضیح دهد یادگیری او بسیار بیشتر از زمانی است که از طریق گوش دادن یا خواندن اتفاق افتاده است. به علاوه مهارت‌های مهم زندگی مانند صحبت کردن، گوش دادن، استدلال و حل مساله از طریق تجارب تعاملی تقویت می‌شود.
با توجه به این امر مهم تدریس درس علوم در کلاس «چهارم برنا» دبستان دخترانه حضرت مجتبی(ع) توسط دانش‌آموزان زیر نظر آموزگار این کلاس «ابراهیمی» انجام شد و علاوه بر ساختن خاطراتی شیرین و لحظاتی شاد دانش‌آموزان به یادگیری مفاهیم مورد نظر رسیدند.
 
 
 
 
 

تعداد مشاهده (120)       نظرات (0)

نظرات کاربران درباره خبر "تدریس دانش‌آموز محور درس علوم در کلاس چهارم دبستان دخترانه حضرت مجتبی(ع)"


نظرتان را بیان کنید

نام:
پست الکترونیکی:
نظر:
کد بالا را در محل مربوطه وارد نمایید
   

 
نقشه سایت